مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 10:152023-12-11سياسي

خبر خوب| شفت صاحب ایستگاه هواشناسی خودکار می شود


مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان خبر از نهایی شدن احداث و بهره برداری یک ایستگاه هواشناسی خودکار در منطقه امامزاده اسحاق علیه السلام شفت را داده که مجهز به هفت سنسور اطلاعات سنجی است و قابلیت ارتقا به سنجه های دیگر را نیز دارد.

- خبرگزاری فارس شفت، شفت، حمیدرضا دنیادیده: اطلاعات هواشناسی نقش مهمی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایفا می کند که علاوه بر آگاهی دادن به بخش های گوناگون جامعه، عاملی مؤثر در تصمیم گیری های اثربخش مسؤولان در پیشگیری از بروز حوادث طبیعی به ویژه در استان های حساسی نظیر گیلان است.

  آگاهی از بارندگی های شدید، وقوع سیل و خشک سالی برای آحاد جامعه بسیار اهمیت دارد زیرا سبب می شود تا انسان بر پایه آن برای زندگی شخصی و اجتماعی خود برنامه ریزی های مهمی انجام دهد.

  به گفته محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان، این استان تاکنون 70 ایستگاه هواشناسی داشته که 40 ایستگاه آن، باران سنجی سنتی بوده، 13 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی هستند که کارشناسان هواشناسی به صورت 24ساعته در آن مشغول اندازه گیری پارامترهای هواشناسی به صورت لحظه ای و خودکار هستند.

  گفته شده مابقی ایستگاه های هواشناسی گیلان کاملاً خودکار و به صورت برخط با تجهیز به هفت سنسور، داده های هواشناسی را مخابره می کنند و درعین حال قابلیت ارتقا و نصب 16 س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| شفت صاحب ایستگاه هواشناسی خودکار می شود

خبر خوب| شفت صاحب ایستگاه هواشناسی خودکار می شود